čtvrtek 11. března 2010

Co tu vlastně nakonec studuji

Tak druhý týden školy už je téměř za mnou a výuka se už jakž takž ustálila. S výběrem předmětů byl celkem problém - zdaleka nebyly takové, jaké jsem si představoval a jaké bych si přál aby mi na ČVUT uznali. Dlouhé hodiny jsem strávil nad popisem předmětů a výběrem těch aspoň trochu podobných. Poté psaní mailů učitelům s prosbami co nejrychlejší odpovědi a čekání jak to dopadne. Dalším hodně omezujícím faktorem je fakt, že mnoho kurzů je ve stejném čase a poněvadž je téměř na všech povinná docházka, není možné absolvovat oba kurzy najednou. Tím se mi výběr dost zúžil a vypadly tak nějaké alternativy, které jsem měl připraveny pro případ zálohy. Zbylo mi tak asi šest předmětů, které jsem si potřeboval zapsat, protože jiná možnost prostě není. Byl jsem se na nich první týden podívat, byly celkem v pohodě, jen teda dva z nich byly plné, takže budu potřebovat hodně štěstí, abych se tam dostal. Všichni ostatní studenti sice měli už předměty registrovány, ale skoro každý si chtěl něco změnit a protože bylo známo, že u spousty předmětů je už jen pár volných míst (nebo spíš většinou žádná), tak všichni běželi v pátek večer z párty na kolej, aby stihli půlnoc, kdy mělo být údajně online přihlašování spuštěno. Bohužel, systém ještě nefungoval a někdo tvrdil, že to bude spuštěno až v osm ráno, takže polovina lidí se vrátila do baru a ostatní, včetně mě, co byli už v pyžamu a celkem unaveni opravdu levnou tequillou (panák za 34,- Kč, double shot za 51,- :) ) to radši zalomili a nastavili budíka na 7:58. No jo, idea to byla sice hezká, ale poněvadž systém pořád neběžel, dával jsem si budíka vždy po hodině a snažil se dospat lehký bolehlav. Konečně se vše spustilo krátce před polednem, registroval jsem se jako blázen, ale ty zmíněné dva kurzy byly stále beznadějně plné. Nehodlal jsem u PC sedět celý víkend, takže jsme odpoledne s kamarády vyrazili do centra Suwonu a do systému jsem se díval až když jsem byl doma a měl po ruce počítač. Nic se bohužel nezměnilo, jen jsem zjistil, že kurz Operations Management chce celkem dost dalších lidí, takže pravděpodobnost, že by nás do plné posluchárny všechny narvali je malá. Po uzavření online přihlášek jsem náhodou našel jeden kurz, který vypadal podobně a zkusil napsat do Prahy jaká je situace, a jestli by mi případně nevzali tento. Už u toho prvního se dost cukali, že prý to není úplně ono (jo, ekonomové prý často dělají problémy), ale na tento druhý mail odpověděli celkem rychle, že to sice také úplně neodpovídá, ale v důležitých bodech to sedí, takže teda jo! Tím, že online systém už neběžel, nevěděl jsem, jestli je předmět také plný, nebo tam nějaká místa volná budou, tak jsem se připsal do seznamu, jako všichni ostatní studenti, na které už v jejich vytouženém předmětu nezbylo místo a čekám jak si s tím kancelář poradí. Na tom papíře jsem byl s tímhle předmětem jediný, takže doufám že to dobře dopadne a ještě mě tam nacpou. Ten druhý předmět, který byl plný, se mi podařilo vyřešit hned v pondělí, kdy jsme ještě se čtyřmi čínskými studentkami byli u sekretářky zjistit, zda vyučující nepřidá ještě nějaká volná místa jak sliboval. Ta nám sice řekla, že už takhle je hodně nad limit, takže nic nepřidá, ale že stejný kurz vyučují ještě další tři lidé v jiné dny, tak nás rozhodila tam. Že jsme tyhle předměty neměli na výběr už předtím je sice divné, ale co, je to English Composition, takže to bude určitě v angličtině a jiný háček v tom snad nebude. Bohužel oba tyto předměty zrovna dnes odpadly, takže jsem se o nich osobně nemohl přesvědčit - uvidíme příští týden.

Takže můj (snad) finální rozvrh a popis předmětů


Materials Laboratory 2 - tohle sem nečekal - za Plasticitu a teorii porušení (ošklivá pokročilá mechanika) mi uznají tohle, co jsme dělali už na střední a na dopravce někdy v prváku :D Zvěst, že na katedře mechaniky a materiálů uznávají téměř cokoli se zdá být pravdivá :)
Učitel je tu celkem v pohodě, chodím na to ještě s Finem Jannem a je na nás hodný.

Korean Language 1 - základy korejštiny - na první lekci na nás začala korejsky a vytasila papír, že na těchto hodinách je používání jiného jazyka zakázáno, k tomu tam byla polovina studentů co korejsky už umí (prý to mají zapsáno jen tak pro zábavu - kredity zadarmo). Hodně lidí se toho leklo a předmět si zrušilo, my co jsme zůstali víme, že to bylo jen strašení - teď s námi probírá jednotlivá písmenka a tleská nám když je řekneme, nebo napíšeme správně :)

English Composition 1 - chci něco za zkoušku z angličtiny, kterou mám mít doma. Původně jsem doufal, že mi uzná něco zajímavějšího, jako třeba Short stories, nebo History of American Literature, ale ty předměty jsem nakonec musel nedobrovolně vyřadit, když se mi kryly s jinými důležitějšími. Tohle bude o psaní (eseje atak :( ), ale nic jiného s tím už neudělám. Učitel byl v pohodě, angličtina bezva, ale poněvadž měl plno, jsem u jiného - Joshua Houser - podle jména očekávám taky celkem slušnou angličtinu :)

Polymer processing - dost mimo můj obor, ale opět katedra materiálů, takže jsem věděl, že nebudou dělat problémy a vezmou mi ho za stejný (myslím že dokonce lehčí) povinně volitelný. Volitelňáků je sice na výběr snad milión ale tomu co nabízejí tady se podobá asi jen tohle. Ten předmět sice asi nebude úplně hračka, ale co nadělám. Musím si trochu zopakovat materiály, chemii a fyziku a hlavně se naučit technická anglická slovíčka, protože slova která jsem v životě neslyšel + jeho celkem nic moc angličtina (jednoznačně nejhorší z učitelů co mám, když nepočítám učitelku na korejštinu) = absolutně netuším o čem mluví.

Strategic Management of Technology - náhrada za plný Operations Management - v Čechách mi to uznají za Management a komunikace v týmu - jeden z mála předmětů který má zápočet a který by se mi tudíž v létě dodělával dost blbě, takže vážně doufám, že to vyjde. Předmět mám ve čtvrtek od šesti do devíti, což je sice fuj, ale aspoň nemám školu v pátek, jako by tomu bylo s původním Operations Managementem.

Golf - perlička na konec - musím tu přece taky trochu sportovat a golf jsem si chtěl vždycky zkusit. Budeme teda celou dobu "jen" na driving range, ale už po první hodině musím říct, že mě to vážně baví. Je to hlavně o technice a tím pádem o hodinách tréninku. Ale když člověk přijde jak na to a rána mu (zatím spíš náhodou) sedne, nestačí se divit, kam až ten míček letí, když se do toho tentokrát vlastně vůbec neopřel, ale jen tak lehce tou holí švihl ;)

1 komentář: